Saturday, May 19, 2007

ههششششششششش

أنا دلوقت باتكلم من وراء ماما
لأنها ببساطة لو عرفت إن أنا دخلت على النت أيام الامتحانات
فدي هتكون نهاااااااااااايتي
واترحموا عليه مقدما

اممممممممممم أزمة الامتحانات
لا أعادها الله على أحد عزيز ولا غير عزيز يارب

دي كارثة يا مؤمنين
حالة الطوارئ التي يتم إعلانها في البيت
حالة طوارئ عند كل أصدقائي
حالة طوارئ في العيلة كلها

أأأأأأععععععععع
أنا بأكره الامتحانات
حتى انا كنت كتبت قصة جديدة مجنونة خالص من وحي واحد رخم أعرفه
وكان لازم أأذيه بطريقة مبتكرة
وسامحوني لإن روح الشر متقمصاني الأيام دي وناوية انتقم من كل اللي ضايقوني
هييييييه
بس المهم انتقم قبل ما ماما تصحى وتشوفني
وأوعدكم أول ما أخلص القصة وماما تروح أي مشوار واقدر استفرد بالكومبيوتر إني هكتبهالكم
لأن ده زيادة في العقاب للشخص الرخم ده

ومقدماً لزوم التشويق والإثارة اسم القصة هو
"عودة جرباوي"

وبالمناسبة السعيدة دي أتمنى لكل الممتحنين
أيام سعييييييييييدة
قوي

دلوقت باي مؤقتاً
أو وداعاً بسرعة لإني بدأت أسمع حس ماما
ياااااالهوي

16 comments:

سندباد said...

لو كنت اعلم
لوكنت اعلم ان دمك خفيف كده كنت زرت مكونتك من بدري ولكن اللي يعزيني اني صاحب اول تعليق علي البوست ده وربنا يوفقك في الامتحانات انشاء الله شرفتي فكرتي المتواضعة وياريت التواصل بينا يكون دائم ان شاء الله

الحلم العربي said...

ربنا يوفقك الأول
و لو انك اتأخرتى علينا كتير
بس ربنا معاكي
متشوقين جدا و فاغرين أفواهنا حتى نسمع قصة ذلك الشخص الرخم .....ما تتاخريش بقى علشان أفواهنا ما توجعناش
فكرتينى بأيام الامتحانات لا أعادها الله علينا
ربنا يكرمك يا رب و تخلصي بقى من المرحلة دي
تحياتى

أحمد حربية said...

هاقول ايه بس ...يخرب بيت الإمتحانات اللي تأجل قصة -انا عارف انها أكيد حلوة - إنها تكتب ،كان الله في عونك وعون جميع الممتحنين اللي أنا واحد منهم

يلا يا رب تعدي علي خير ويتفك الحصار عننا جميعا

حربية

الدمعه said...

ربنا معاكي ويوفقك ياااااااااااارب
ويعدي ازمه الامتحانات على خير
تحياتي
على فكرة دمك خفيف اوي

Ebtsam said...

الاهم انك تخلصى من امتحاناتك وربنا يعينك يا بنتى ع اللى انت فيه
وبعدين نبقى نشوف موضوعى القصة وانت مزاجك رايق

Radwa said...

ربنا معاكى ومعايا فى حاله طوارىء الامتحانات المستمرة الان وانا برضه لو فتحت الجهاز 5 دقايق بس ماما تعلن الحرب النوويه عليا تحياتى الشديدة لكى

قضية عم أحمد Ahmed Case said...

ههههههههههههه
حلو أوي الجو اللي انت عايشتينا فيه ده حو الهروب الكبير .
بجد ربنا يعينك في امتحاناتك وربنا يسهل لك الصعب وصدقيني احلى اللحظات اللى احنا بنهرب منها من الهموم علشان نضحك ثواني ونرجع لهمومنا تاني .

ربنا يكرمك ويوفقك

أحمد الدريني said...

الامتحانات=العذاب الاصغر
الحمد لله الذي نجانا من الاصغر(ليسانس قد الدنيا) ونسأله ان يتم نعمته علينا بالنجاة من الاكبر..

الوردة السوداء said...

ياستى روحى خدى التاج

خدى المدونة كلها

انتى مالك شريرة ليه كدة

عموما
هستنى اجاباتك

سندباد said...

حبيت اسال واطمن علي الامتحانات ربنا يوفق

هيما said...

ربنا معاكي ويوفقك ياااااااااااارب
وبجد نفسي اقرأ القصة وشكلها هتكون جامدة

واحد said...

امتحان..أصلها م ح ن .. وهي كما تقول المعاجم من البلاء والكربة والمصيبة والفاقة


سئل أحد الممتحنين أي شيء أمر من الامتحانات ..فأطرق رأسه ثم قال ...لا شيء سوى أن تواجه مصير سليمان الحلبي ونهايته المفجعة..فقيل له ولا المقصلة..قال المقصلة عذاب ساعة..لكن الامتحانات عذاب إلى قيام الساعة

elkamhawi said...

ربنا يوفقك

تعليقك جامد يا نذا وواقعى جداً

لو كنت أعلم said...

ندا يابني
خدها كلمة من عقل أنهكته السنون


ما دايم إلا وجه الله

أما الامتحانات فهي زائلة لاريب

لابد

احتمال


ياااااااااارب

nyira_elsheiref said...

أيه سيرة الامتحانات دى أعوذ بالله؟ يا بنتى الحمد لله لسه مخلصين هذا العذاب من يومين تقريبا وبحاول أنسى كأنه كان كابوس مثلا وكأن شيئا لم يحدث منه فى الواقع لكن تقريبا العذاب مش سهل يتنسى ... يلا ع العموم ربنا معاكى وتخلصى على خير إن شاء الله

سندباد said...

جيت اسلم واطمن واقولك فينك