Monday, November 26, 2007

قالت لي
"تركني ، بعد كل هذا تركني
ربما أنا من اخطأت ن فلم أصدق كل ما قالوه عنه
كان رجلي ، كان كل ما اردت
لكنه رحل عني
تخلى عني بكل سهولة وكاننا يوماً ما أحببنا
ربما كنت أحبه من بعيد ويحبني من بعيد
لكنه كان يعلم
وكنت أعلم
فكيف استمرأ الرحيل
.....
اتعرفين الجورب مثقوب
لا يفيد الرتق فيه
فلن تعود خيوطه الى سابق عهدها
ولن يعود انتظام نسيجه كما كان
فقلبي كذاك الجورب
ثقب
وصار معيوباً به"
لم أدري أأضحك أم أبكي
.....................................
الليالي يا ما أمر الليالي ..........غيبت وجهك الجميل الحبيبا
ياحبيبي كان اللقاء غريبا ............وافترقنا فبات كل غريبا

10 comments:

سندباد said...

انا اسف علي تقصيري ده اولا
ثانيا اول مرة احس بالاحباط في كلامك مش عارف البوست ده مجرد خواطر كده ولا واقع مؤلم علي العموم ده مش طبعك ولا مودك ابقي طمنيني عليكي
تحياتي

الحلم العربي said...

حلو اوي الكلام ده
لكن التشبيه عجيب شوية
نصيحتى ليها انها تنظر للشراب قصدي لقلبها كويس ...ربما يكون هذا مجرد جرح سطحى يزول بمرور الوقت

تحياتي
وحشتينى جدا
بتتأخري كده ليه

dead man said...

وافترقنا فبات كل غريبا

:(

تايه في وسط البلد said...

الحقيقة انا لا احبذ ان اقول كلاما تعليقا علي كلامك الجميل هذا لكن ي في بعض الاحيان -وسامحي قسوتي -امتن للظروف التي قد تفجعنا في قصة حب فان مثل هذا الشجن والشرود وحرارة قلب مجروح والدموع الحبيسة في العيون وهذا الكلام الجميل لهو من الروعة بما يجعلني اصرخ :رباه... انني حي

rana 3amra said...

لو كان قلبى معى..لما اخترت غيركم ولا رضيت سواكم فى الهوا بدلا...

انا داخلة هنا والاغنيه دى عماله تلح عليا
بس لاقيتها كويسة ع الكلام اللى هنا :)

مش هنسى said...

جزيت خيرا
بحب كلمات الادب جدا

لو كنت أعلم said...

يا أهلاً بكل الأحبة

الحلم العربي said...

هو انتى فين؟؟؟
وحشتيني

واحد said...

غربة أم اغتراب
ماجال بذهني عندما قرأت

تحياتي
:)

لو كنت أعلم said...

/